Ένα καράβι είναι η επιχείρηση…..!!
Του Γιάννη Αραχωβίτης (SuccessMentor)
Ένα καράβι είναι η κάθε επιχείρηση σ’ ένα ταξίδι μακρύ, σε νερά αχαρτογράφητα, ένα καράβι, που αρμενίζει με ούριο άνεμο, που συχνά αναποδίζει και κάποιες φορές παραδέρνει ξυλάρμενο καταμεσής στο μπουρίνι. Ένα καράβι, που θα πιάσει λιμάνι, αν το τιμόνι κρατά καραβοκύρης άξιος και αν το πλήρωμα δεν είναι τσούρμο, μα αδελφωμένο βαστά γερά στο πόστο και την αποστολή του.
Κανείς δεν ταξιδεύει σε σκυλοπνίχτη, ούτε εμπιστεύεται την πολύτιμη πραμάτεια του στα χέρια κουρσάρου. Το καράβι της επιχείρησης θα αυλακώσει τις θάλασσες μόνο με την σωστή αρματωσιά: Ανακάλυψε ποια 7 μυστικά θα σε βοηθήσουν να διαπλεύσεις επιτυχώς τις φουρτουνιασμένες θάλασσες.
1. Ηθική ακεραιότητα. Το καλό όνομα, ΤΟ θεμέλιο μίας επιχείρησης, ενός ατόμου ή μίας οικογένειας. Η σιγουριά πως ο καραβοκύρης κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες θα αποδειχθεί τίμιος, πως δεν θα βουλιάξει ποτέ το καράβι για να καρπωθεί την ασφάλεια από τον ναύλο. Όμως το ήθος του καραβοκύρη δεν αρκεί. Πρέπει και το πλήρωμα να πιστεύει πως η τιμιότητα και η διαφάνεια είναι πάνω απ’ όλα και πως το προσωπικό όφελος και κέρδος δεν χωρούν στο καράβι αυτό.
2. Καινοτομία. Η εξέλιξη στον επιχειρηματικό ταρσανά. Η συνεχής αναζήτηση ενός καλύτερου τρόπου κατασκευής, μιας πιo πρωτότυπης συσκευασίας, ενός πιo εξυπηρετικού για τον χρήστη προϊόντος, μιας πιo έξυπνης και διασκεδαστικής παρουσίασης είναι το οξυγόνο, που κρατά μια επιχείρηση ζωντανή και ακμαία. Από την φύση του ο άνθρωπος- όπως και το ζώο -βαριέται τα ίδια και τα ίδια και αναζητά κάποια αλλαγή. Αλλιώς μετρά την θάλασσα και το σκαρί ο τιμονιέρης κι’ αλλιώς ο θερμαστής. Η αδιάκοπη ανταλλαγή και επεξεργασία απόψεων φτιάχνουν καλοτάξιδο καράβι και ο ναυτικός με την πρωτοποριακή ιδέα, σίγουρα αξίζει κάποιου είδους γαλόνι.
3. Σεβασμός του κάθε ατόμου. Αν η τιμιότητα είναι η καρίνα του καραβιού της επιχείρησης, το πλήρωμα είναι το κατάρτι, τα πανιά και τα ξάρτια, που κρατούν το σκάφος εύδρομο και ας το χτυπούν οι καιροί. Ο ναυτικός που εισπράττει εκτίμηση και αναγνώριση των κόπων του, δίνεται ολόψυχα στο ταξίδι και το καράβι ουριοδρομεί, όταν δεν είναι καλοδεχούμενοι οι θρασύδειλοι, οι συκοφάντες, τα καρφιά, οι διπρόσωποι και εκείνοι, που εκμεταλλεύονται τις όποιες ιδιαιτερότητες των άλλων για να εκφοβίζουν.
4. Αμοιβαιότητα. Το ταξίδι ξεκινά για να αποφέρει πλούσια δώρα στον καπετάνιο, στο πλήρωμα, στον ιδιοκτήτη του ναύλου, στο λιμάνι και η πλεονεξία δεν ωφελεί ποτέ τον καραβοκύρη, που τα θέλει όλα αποκλειστικά δικά του.
5. Σχεδιασμός στρατηγικής. Ο σωστός καπετάνιος χαράζει ρότα βασισμένος στις πληροφορίες του μαρκόνι (ραδιοτηλεγραφητής), του μηχανικού, του χάρτη, του ραντάρ, της μετεωρολογικής, γιατί ποτέ κανείς δεν τα ξέρει όλα και γιατί η οπτική γωνία του ενός, ξεκαθαρίζει τα σκοτεινά σημεία του άλλου. Το ταξίδι είναι μια προσπάθεια συλλογική και η απρόσκοπτη επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη του πληρώματος, οδηγεί το καράβι σώο ανάμεσα στους υφάλους.
6. Προσαρμοστικότητα. Και ο πιο έμπειρός καπετάνιος δεν μπορεί ποτέ να προβλέψει με ακρίβεια την αλλαγή του καιρού. Το καλοτάξιδο καράβι προσαρμόζει την πλεύση του στο ύψος των κυμάτων και στην φορά και δύναμη του ανέμου και μπορεί να αρμενίσει χωρίς ραντάρ, αρκεί να ξέρει να διαβάσει τον έναστρο ουρανό, το πέταγμα των πουλιών, τις σπιλιάδες, την βοή και την σιωπή του ωκεανού.
7. Αναγνώριση. Ένας μικρόκοσμος είναι το καράβι, όπου ένα μπράβο στην ώρα του, η αναγνώριση μιας ατομικής προσπάθειας κρατά στα ίσα του το σκαρί και το εύψυχο πλήρωμα ταξιδεύει το πλοίο πολύ πολύ μακριά.
Αποφάσισε τι αντιπροσωπεύει το όνομά σου, η επιχείρησή σου, ποιες είναι οι αξίες της και ποιο το ιδιαίτερο στυλ της και μετά άρχισε να επικοινωνείς σταθερά αυτά τα χαρακτηριστικά προς τα έξω (πελάτες, συνεργάτες, υπαλλήλους, χρηματοδότες, κ.λ.π.)