Κόβοντας μια ντομάτα

Φαίνεται, και μάλλον έτσι είναι ότι τα σημερινά παιδιά είναι πιο έξυπνα από αυτά των παλαιοτέρων γενεών. Και η εξήγηση είναι μάλλον η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, η συσσωρευμένη και εύκολη πρόσβαση σε τόνους πληροφοριών και η έκθεση σε περισσότερα ερεθίσματα. Αλλά όταν η εκπαίδευσή εστιάζεται περισσότερο σε ακαδημαϊκά θέματα και όχι σε πρακτικά και καθημερινά, τότε ο άνθρωπος "χτίζεται" περίεργα και εξελίσσεται εντελώς μονόπλευρα. Τι να το κάνω να ξέρω την τετραγωνική ρίζα του 538 αν δεν μπορώ να δέσω τα κορδόνια μου;

Ήταν μεσημέρι όταν το τηλέφωνό μου κτύπησε και ο μικρός γιος (14 χρονών) του γείτονά μας, ρώτησε αν μπορούσε η γυναίκα μου να πάει στο σπίτι τους γιατί χρειάζονταν άμεσα κάποια βοήθεια. Οι γονείς τους έλλειπαν και μας έχουν πει να έχουμε το νου μας στα παιδιά. Του είπα ότι η γυναίκα μου είχε πέσει να κοιμηθεί για λίγο και για αυτό πήγα εγώ να βοηθήσω. Όταν μπήκα στο σπίτι τους τον είδα να κρατά μια μικρή ντομάτα, το μέγεθος ενός μεγάλου αυγού, και με ρώτησε αν μπορούσα να την κόψω για να φάει ο αδερφός του, που θα έρχονταν σε λίγο. Προσπάθησα να κρύψω την έκπληξή μου.

« Πώς και δεν μπορεί να κόψει μια ντομάτα, αναρωτήθηκα; Ούτε και ο αδερφός του, που είναι 16 χρονών;»

Τα συγκεκριμένα παιδιά είναι εξαιρετικοί μαθητές, με διακρίσεις σε διάφορα θέματα. Έχουν ευγενικούς τρόπους συμπεριφοράς, γνωρίζουν πολλά και εκπληκτικά πράγματα για τους πλανήτες, για τις χημικές ενώσεις, όλους τους ποδοσφαιριστές, χειρίζονται άψογα το κομπιούτερ, μιλούν ήδη δυο ξένες γλώσσες. Όμως δεν μπορούν να κόψουν μια ντομάτα να φάνε. Και φαντάζομαι και άλλα βασικά καθημερινά πράγματα επιβίωσης. Μήπως το κυνήγι των βαθμών στα σχολεία και οι τεχνολογικές προκλήσεις μάς έχουν αποκόψει από τον ιστό της φυσικής και φυσιολογικής ζωής; Μήπως απομακρυνόμαστε επικίνδυνα από τη μητέρα φύση και τον φυσικό τρόπο ζωής; Αντιλαμβάνομαι την αναγκαιότητα να προσαρμοστ=EFύμε στην εποχή μας, αλλά το θεωρώ αφύσικο και "εγκληματική" παράλειψη να αδιαφορούμε για την ισορροπημένη εξέλιξη των παιδιών μας.

Το "Παν μέτρων άριστον" είναι γενικώς ένας χρυσός κανόνας, που μπορεί να καθοδηγεί τις επιλογές μας και να μας προστατεύει από τις υπερβολές, που ενίοτε είναι και επικίνδυνες. Το παιδί χρειάζεται τα γράμματα αλλά χρειάζεται και το παιχνίδι στη φύση, να λερωθεί, να ανακατευτεί με τα δέντρα, να περπατήσει ξυπόλητο, να ξέρει να βράσει ένα αυγό. Διαφορετικά διαμορφώνουμε ανεπαρκή άτομα, μονοσήμαντους οργανισμούς, με τεράστιες ελλείψεις σε ζωτικά θέματα. Αυτά τα άτομα στο τέλος, μπορεί να κερδίσουν μια διάκριση / ένα δίπλωμα σε ένα τομέα, να πάρουν άριστα στα μαθηματικά, αλλά θα δυστυχήσουν σε πολλούς άλλους. Μήπως οι ίδιοι οι γονείς έχουμε την ευθύνη να διευρύνουμε την εκπαίδευση των παιδιών μας; Μήπως κακομαθαίνουμε / "καλομαθαίνουμε" τα παιδιά μας όταν τους τα προσφέρουμε όλα έτοιμα; Μήπως το εκπαιδευτικό μας σύστημα απαιτεί υπερβολική εστίαση και εξειδίκευση στα του σχολείου, διαμορφώνοντας ανεπαρκή άτομα και τελικά δυστυχισμένα άτομα;

Ίσως να είναι όλα αυτά και κάποια άλλα που περιορίζουν μια πιο ολοκληρωμένη και ισορροπημένη εξέλιξη. Η ζωή απαιτεί διαφορετικές δεξιότητες και σίγουρα η έλλειψή σε καθημερινά και πρακτικά πράγματα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ζωή μας. Η απόκτησή τους θα πρέπει να είναι μέρος της γενικής διαμόρφωσης του νέου ανθρώπου. Είναι κάτι που πρέπει να μαθαίνεται σε μικρή ηλικία. Αν δεν μάθεις να στρώνεις το κρεβάτι σου μικρός, δύσκολα θα το κάνεις αργότερα.


Άρχισαν τα μαθήματα (ατομικά & ομαδικά) ανάπτυξης νοητικών ικανοτήτων.

Για μικρούς και μεγάλους

Ακόνισε το μυαλό σου για προκόψεις. Ξεχώρισε στο σχολείο, στην εργασία, στη ζωή.


Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

Ανάπτυξε την επιχείρησή σου

Πρόσφερε το καλύτερο στους μαθητές σου

Πληρ. 6945 954 564

Διαβάστε ακόμη:

Success Mentor Training Tip #01

succes tipsΗ αποτυχία είναι εργαλείο μάθησης. Κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσεις να διαβάζεις, να υπολογίζεις τα πάντα, να ψάχνεις στο διαδίκτυο επί μήνες, να σκέφτεσαι και να σχεδιάζεις και θα πρέπει να τραβήξεις την σκανδάλη. Το αποτέλεσμα θα καθορίσει την επόμενη κίνησή σου. Δες τι συνέβηκε, κάνε τις απαραίτητες ρυθμίσεις, όπλισε, σκόπευσε και ξαναπυροβόλα. Ο μόνος τρόπος για να αποφύγεις την αποτυχία είναι να μην προσπαθήσεις ποτέ. Η αποτυχία όμως είναι μέρος της επιτυχίας. Για αυτό ξεκίνα, πειραματίσου, δράσε. Απλώς φρόντιζε να παίρνεις τα μαθήματα που προκύπτουν από τις αποτυχίες. Κάνε μόνο νέα λάθη. Το δις εξαμαρτείν, ουκ ανδρός σοφού. Το τρις ...

Περισσότερα

Δεν χρειάζεται να περιμένουμε!!

swim-out«Δεν είναι ότι δεν έχουμε χρόνο. Είναι ότι χρειαζόμαστε ισχυρότερα κίνητρα για δράσουμε έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουμε το χρόνο μας περισσότερο αποτελεσματικά.

Δεν χρειάζεται να περιμένουμε για περισσότερα μέσα, καλύτερες ευκαιρίες ; χρειάζεται να δράσουμε τώρα και άφθονες λύσεις και ευκαιρίες θα παρουσιαστούν.

Περισσότερα

Κάνε αυτό που θέλεις, που σε γεμίζει και σε συνεπαίρνει… μια φορά ζούμε!!!!!

dareΕίκοσι χρόνια από τώρα θα είσαι πιο απογοητευμένος για τα πράγματα που δεν έκανες παρά για τα πράγματα που έκανες. Γι’ αυτό, λύσε τους κάβους. Σαλπάρισε μακριά από το σίγουρο λιμάνι. Εξερεύνησε, ονειρέψου, ανακάλυψε.

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software